Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης
Εκπαιδευτικός Τομέας – Εικαστικά Εργαστήρια
Διδακτικό Έτος: 2019 - 2020
Τμήμα: Μουσειοπαιδαγωγικό
ΘΕΜΑ: Υποτροφία από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος σε συνεργασία με τον αγγλικό μη-κερδοσκοπικό οργανισμό ArtUK για επιμόρφωση σε θέματα συνεργασίας Μουσείου και Σχολείου στο πλαίσιο του προγράμματος Masterpieces in Schools
25-29 Νοεμβρίου 2019
Περιγραφή:
Η Δρ Σοφία Τρούλη έλαβε μία από τις 6 υποτροφίες για εργαζόμενους σε μουσεία στην Ελλάδα και εκπροσώπησε το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης σε ένα πρωτότυπο Βρετανικό Πρόγραμμα Ανταλλαγής Γνώσης με τίτλο «Masterpieces in Schools» (Κορυφαία Έργα Τέχνης στα Σχολεία). Η πρωτοβουλία της υποτροφίας αυτής ανήκει στο ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και στοχεύει στην ανταλλαγή πολύτιμων γνώσεων και εμπειριών ανάμεσα σε επαγγελματίες του χώρου της εκπαίδευσης, των τεχνών και της μουσειολογίας. Ο οργανισμός φιλοξενίας Art UK, που χρηματοδοτείται και από το ΙΣΤ, από το 2003 έχει ψηφιοποιήσει πάνω από 220.000 πίνακες περισσότερων από 40.000 καλλιτεχνών και φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει όχι μόνο στην ψηφιοποίηση της τέχνης σε όλη τη Μεγάλη Βρετανία, αλλά και στο να καταστήσει την τέχνη προσβάσιμη στο ευρύ κοινό.
Το καινοτόμο πρόγραμμα «Masterpieces in Schools» δίνει έμφαση στη συνεργασία εκπαιδευτικών, καλλιτεχνών, μουσειοπαιδαγωγών και επιμελητών για τη προώθηση της τέχνης και της δημιουργικότητας. Καίριο σημείο του προγράμματος είναι η μεταφορά από το μουσείο και η παρουσία ενός αυθεντικού έργου τέχνης στο σχολείο για μία ημέρα.
Η επιμόρφωση περιλάμβανε την επίσκεψη σε μουσεία, υπαίθριες και εσωτερικές εκθέσεις, βιβλιοθήκες και εργαστήρια σε Λονδίνο και Μάνστεστερ, όπου διάφοροι καλλιτέχνες και επαγγελματίες του χώρου παρουσίασαν το έργο τους. Αποκορύφωμα των δραστηριοτήτων ήταν η παρακολούθηση του “Masterpieces in Schools” στην πράξη σε σχολείο του Μάντσεστερ (Crompton House School). Εκεί οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με δύο έργα τέχνης (γλυπτά), τα οποία μεταφέρθηκαν από το Μουσείο Όλνταμ (Oldham Gallery Museum), και να παρακολουθήσουν το πλούσιο πρόγραμμα που σχεδιάστηκε από επαγγελματίες μουσειοπαιδαγωγούς του Art UK. Με άλλα λόγια, το Μουσείο όχι μόνο πήγε στο σχολείο, αλλά και λειτούργησε ως σύνδεσμος ανάμεσα στην τέχνη και στους μαθητές.