Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης
Εκπαιδευτικός Τομέας / Εικαστικά Εργαστήρια
συμμετείχαν στην Ημερίδα της Ελληνικής Ομάδας Εργασίας ICOM – CECA με θέμα:
“Ας συζητήσουμε… Μουσειακές εκπαιδευτικές δράσεις: τι, πώς, γιατί;”
13-14 Ιανουαρίου 2017, Αμφιθέατρο Εθνικού Ιστορικού Μουσείου (Μέγαρο Παλαιάς Βουλής, Αθήνα)
Στόχος ήταν η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των μελών της μουσειακής κοινότητας στην Ελλάδα σχετικά με τη φιλοσοφία, τον ρόλο και το περιεχόμενο των εκπαιδευτικών δράσεων σήμερα.
Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης παρουσίασε τους στόχους και τις αναζητήσεις του μέσα από μία αδιάκοπη πορεία εικοσιπέντε χρόνων καθώς και την εκπαιδευτική του δράση.
Ο Εκπαιδευτικός Τομέας (είτε στους χώρους του Μ.Σ.Τ. Κρήτης - Μεσολογγίου 32, είτε στον χώρο των Εικαστικών Εργαστηρίων (Χειμάρας 8), αξιοποιώντας το μουσειακό υλικό, και χρησιμοποιώντας ανεπτυγμένες εκπαιδευτικές διαδικασίες μάθησης, επιτρέπει στον επισκέπτη και στον μαθητή, κάθε ηλικίας, να συμμετέχει ενεργά, να ερμηνεύει και να επικοινωνεί πραγματώνοντας συνδυαστικά τη μάθηση και την εμπειρία.
Η εμπειρία, μέσα από τη βιωματική δράση, αποκτά βασικό ρόλο στη διαδικασία της διερευνητικής μάθησης ενεργοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητα του μαθητή.
Ως ενδεικτικές εκπαιδευτικές δράσεις του Μ.Σ.Τ. Κρήτης παρουσιάστηκαν:
- Καινοτομικό πρόγραμμα: «Ο Οδυσσέας στην Παλιά Πόλη του Ρεθύμνου» που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης (2015)
- Το Εκπαιδευτικό / διερευνητικό μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα με αφορμή την έκθεση «Ψίθυροι, 2015» σε συνεργασία με την καθηγήτρια του ΠΤΠΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης , κ. Μ Αμπαρτζάκη και το 7ο νηπιαγωγείο Ρεθύμνου (2016).
- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με τον Τομέα Αισθητικής του 1ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου με θέμα “Ζωντανεύοντας πρόσωπα και πίνακες” (Σοφία Τρούλη – Ελισάβετ Βιβιλάκη, 2016)
Την παρουσίαση πραγματοποίησε ο Κώστας Χρηστίδης (Υπεύθυνος Εκπαιδευτικού Τομέα του Μ.Σ.Τ. Κρήτης)