Εικαστικά Εργαστήρια, 2019 - Τρούλη, Ανακαλύπτοντας Καλούτση

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης
Εκπαιδευτικός Τομέας – Εικαστικά Εργαστήρια
Διδακτικό Έτος: 2018 - 2019
Τμήμα:  Μουσειοπαιδαγωγικό 

ΘΕΜΑ:    
Ανακαλύπτοντας τον Βαλέριο
Μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα για σχολικές ομάδες

Μάρτιος - Ιούνιος 2019
Χώρος υλοποίησης προγράμματος:
Μ.Σ.Τ. Κρήτης – Μεσολογγίου 32



Περιγραφή:
Μάρτιος 2019
Με αφορμή την έκθεση Βαλέριος Καλούτσης: Οι Μεταμορφώσεις ενός τοπίου, συζητήσαμε με 12 μαθήτριες και μαθητές Δ΄Ε΄και Στ’ τάξης του Δημοτικού Αργυρούπολης για τη ζωή του Βαλέριου Καλούτση, παίξαμε με αφορμή τα έργα του, συζητήσαμε για τις ανησυχίες και τις τεχνικές τους και εμπνευστήκαμε από τη θεματολογία των έργων για να φτιάξουμε τα δικά μας έργα.

Απρίλιος 2019 - παιδιά νηπιαγωγείου
Στο πλαίσιο του προγράμματος αφηγηθήκαμε τη ζωή του Βαλέριου και της οικογένειάς του, παίξαμε ανακαλύπτοντας τα αγαπημένα του θέματα στη ζωγραφική, προβληματιστήκαμε για τις επιδράσεις των ανθρώπινων επιλογών στο φυσικό περιβάλλον και δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα με θέμα το δάσος και τα πλάσματά του.

Απρίλιος 2019
Συζητήσαμε με 25 και 26 μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου αντίστοιχα, του Γυμνασίου Νέας Κυδωνίας Χανίων, για τα όνειρα και τους εφιάλτες μας και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τα όνειρα και τους εφιάλτες του καλλιτέχνη, μέσα από μία βιωματική περιήγηση στο έργο, αξιοποιώντας τον διάλογο και τη συνεργασία.

Ιούνιος 2019
Συζητήσαμε με 18 μαθητές και μαθήτριες της Β’ τάξης και 18 μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου του Πρινέ για τις τέχνες και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τις αγαπημένες τέχνες του Βαλέριου Καλούτση, τη ζωγραφική, τη φωτογραφία και τη γλυπτική. Στη συνέχεια κάναμε μία βιωματική περιήγηση στο έργο, αξιοποιώντας τον διάλογο και τη συνεργασία και τέλος δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα.


Σχεδιασμός και εμψύχωση προγραμμάτων:
Δρ Σοφία Τρούλη, μουσειοπαιδαγωγός
Συμμετοχή 18 παιδιά Νηπιαγωγείου.