Νεκρή Φύση

Nature Morte
Επιμέλεια: Μαρία Μαραγκού


Συμμετείχαν:
Χριστόφορος Δουλγέρης, Γεωργία Κοτρέτσος
Αλέξανδρος Λαμπροβασίλης, Ελένη Λύρα
Kurt Wendlandt, Ασπάσιος Χαρωνιτάκης


Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης
Εγκαίνια: Πέμπτη, 7 Απριλίου 2016, 20:00 – 22:00

Μεσολογγίου 32, Ρέθυμνο

Η συνύπαρξη πέντε ελλήνων καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται στον τόπο τους και το εξωτερικό και ενός ιστορικού καλλιτέχνη από τη Γερμανία, συνιστούν την πρόταση για μία έκθεση στο ζήτημα της Νεκρής Φύσης του 2016, σε επιμέλεια της Μαρίας Μαραγκού, στο Mουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης.  

Η έκθεση, εγκαινιάστηκε την Πέμπτη 7 Απριλίου, στις 20:00, στους χώρους του Μ.Σ.Τ. Κρήτης, στην οδό Μεσολογγίου 32, στην παλιά πόλη.

Επρόκειτο για έργα που, απεικόνιζαν άψυχα αντικείμενα ή ήδη υπάρχουσες μορφές τόσο στις δύο όσο και στις τρείς διαστάσεις, χρησιμοποιούσαν μικτή τεχνική, φωτογραφία, υπολογιστές, ψηφιακή τέχνη και έδιναν έμφαση, σε κάποιες περιπτώσεις, στην ψευδαίσθηση έως και της ενσωμάτωσης του ίδιου του θεατή στο έργο. 

Πιο συγκεκριμένα, η Γεωργία Κοτρέτσος, συμμετείχε με μια εγκατάσταση που αναφερόταν στην εφήμερη εικόνα και τη νοητική διαδικασία της εικονοπλασίας και της καταστροφής της, η Ελένη Λύρα με τα σώματα και τις πτυχώσεις των υφασμάτων που τα καλύπτουν, ο Αλέξανδρος Λαμπροβασίλης με τους εγκαταλελειμμένους χώρους του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό, ο Ασπάσιος Χαρωνιτάκης με μια τοιχογραφία και υλικά που ενσωματώνουν τον θεατή, ο Χριστόφορος Δουλγέρης με τις εικόνες μηχανών που δεν δουλεύουν πια.
Ο Kurt Wendlandt (1917-1998), ιδιάζουσα περίπτωση πρωτοπόρου καλλιτέχνη που πειραματίστηκε με διαφανή υλικά και φίλμς μετέχοντας στη δεκαετία 1960 στο βερολινέζικο κίνημα «Γραφιστική Φωτός» (Lichtgrafik) αλλά και μισοεμφανισμένες φωτογραφίες που καλύπτονται με αυτοσχέδια επιθέματα, όπως γράφει ο Λευτέρης Οικονόμου (ARTSetc. Intercultural Dialogues U.G.) στον οποίο και οφείλεται η παρουσία του έργου του καλλιτέχνη στο Ρέθυμνο. 

Η αντιμετώπιση του Αλέξανδρου Λαμπροβασίλη και του Χριστόφορου Δουλγέρη με τον ορισμό του μη χρήσιμου που έχει καταδικαστεί στη φθορά, συνδιαλέγεται με έναν τρόπο με το θάνατο, μέσα από μια νατουραλίστικη ματιά στο «αντικείμενο», αλλά και με το έργο της Γεωργίας Κοτρέτσος που αναφέρεται στο ίχνος εκείνου που δεν υπάρχει πια αφού η ίδια το έχει καταργήσει. Την ίδια στιγμή τα σώματα της Ελένης Λύρα, ένα σύγχρονο μήνυμα στο περιεχόμενο και τη φόρμα των «vanitas», συγκλίνουν στο διάλογο με την απεικόνιση ή τη μνήμη του πεπερασμένου. Η συγγένεια πάλι των έργων του Κurt Wendlandt που συγχωνεύει αντικείμενα και επανατοποθετεί έως και ψευδαισθησιακά την αναπαράσταση, εντάσσονται με έναν τρόπο στη νεκρή φύση του 20ου αιώνα και εκείνων του Ασπάσιου Χαρωνιτάκη, μια καθαρή μορφή της νεκρής φύσης του 21ου αιώνα που έχει καταγωγή στις τοιχογραφίες της Georgia O’Keeffe και στο χρυσόψαρο του Roy Lichtenstein και μέσον την ψηφιακή εικόνα. 

Η διάρκεια της έκθεσης ήταν έως το τέλος Μαΐου 2016 ενώ πραγματοποιήθηκαν οργανωμένες ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα.

Ώρες λειτουργίας μέχρι τέλος Απριλίου:
Καθημερινά:                          09:00 - 14:00
Τετάρτη & Παρασκευή       09:00 – 14:00 & 18:00-19:00
Σαββατοκύριακο:                10:00 – 15:00
Δευτέρα:                               Κλειστά

Ώρες λειτουργίας από 1 Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου:
Καθημερινά:                         09:00 - 14:00 & 19:00-21:00
Σαββατοκύριακο:               10:00 – 15:00
Δευτέρα:                              Κλειστά



Επικοινωνία:
ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Ρεθύμνης (Κ.Ε.ΔΗ.Ρ.)
Μεσολογγίου 32, 74 100 Ρέθυμνο
Τ: +30 28310 52530, F: +30 28310 52689
E-mail: info@cca.grhttp\\:www.cca.gr

Για εκπαιδευτικά προγράμματα, ξεναγήσεις:
Εκπαιδευτικός Τομέας – Εικαστικά Εργαστήρια
Χειμάρας 8  74 100 Ρέθυμνο
Τ: +30 28310 57353, F: +30 28310 57353
E-mail: ikaerg@cca.grhttp\\:www.cca.gr

Nature Morte video


10 Κεφάλαια 
Έργα από τη Μόνιμη Συλλογή
25 Μαϊου - Τέλος Δεκεμβρίου 2017

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης
Μεσολογγίου 32, παλιά πόλη, Ρέθυμνο